Γενικές ερωτήσεις

6. Ποια είναι τα βασικότερα οφέλη της δράσης των ανοιχτών ακαδημαϊκών μαθημάτων;

Η συμμετοχή στις δράσεις και η επιτυχία του έργου παρέχει πολλαπλά οφέλη στα μέλη ΔΕΠ του ΑΠΘ, στους φοιτητές του ΑΠΘ, στα Τμήματα/Σχολές του Ιδρύματος και κατ' επέκταση στο κοινωνικό σύνολο.

5. Είναι δυνατή η δημιουργία υποστηρικτικού υλικού, στο πλαίσιο ενός αυτόνομου ψηφιακού μαθήματος, για μια ομάδα μαθημάτων του Προγραμμάτος Σπουδών;

Στο πλαίσιο του έργου είναι επιλέξιμη η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για μαθήματα που διδάσκονται στο Πρόγραμμα Σπουδών των Τμημάτων/Σχολών του Ιδρύματος και μάλιστα δίνεται προτεραιότητα στη δημιουργία ψηφιακών Προπτυχιακών Μαθημάτων, καθώς απευθύνονται σε σαφώς μεγαλύτερο «κοινό».

4. Ένα μάθημα που θα δημιουργηθεί στο πλαίσιο του έργου, θα παραμείνει έτσι για πάντα ή προβλέπεται ανανέωσή του περιεχομένου του;

Στο πλαίσιο του έργου απαιτείται η δημιουργία των ψηφιακών μαθημάτων και η ανάρτησή τους στις αντίστοιχες πλατφόρμες. Έως και τη λήξη του έργου (36 μήνες) είναι υποχρεωτική η ανανέωση και η συντήρηση των υποδομών και του εκπαιδευτικού υλικού.

Μετά το πέρας του έργου, όπως συνηθίζεται, οι Κεντρικές Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου θα αναλάβουν τη συντήρηση της Ιδρυματικής Πλατφόρμας των Ανοιχτών Ψηφιακών Μαθημάτων και την υποστήριξη των Μελών ΔΕΠ για τις ενέργειες ανανέωσης και διαχείρισης του περιεχομένου, με το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουν.

3. Στα μαθήματα Α+ (πλήρη μαθήματα) είναι αναγκαίο να γίνει βιντεοσκόπηση του διδάσκοντα;

Ο πιο άμεσος τρόπος για τη δημιουργία ενός Α+ μαθήματος είναι

  • η βιντεοσκόπηση του διδάσκοντα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, στην αίθουσα διδασκαλίας ή
  • η βιντεοσκόπησή του διδάσκοντα σε κάποιο άλλο χώρο πχ  σε εξειδικευμένη αίθουσα τηλεκπαίδευσης ή στο γραφείο του

2. Τα μαθήματα θα είναι εντελώς ανοιχτά στο κοινό ή θα πρέπει να παρέχεται κάποια άδεια πρόσβασης;

Με το όρο ανοικτά ψηφιακά μαθήματα εννοείται η χωρίς περιορισμούς πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και στις βιντεοδιαλέξεις (όπου δεν εγείρονται ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων), τόσο από τους άμεσα ενδιαφερόμενους (φοιτητές) όσο και από το ευρύ κοινό (χωρίς όμως τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης).

1. Τι είναι οι άδειες creative commons;

Προκειμένου να προστατευτούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των παραγωγών του εκπαιδευτικού υλικού και των Ιδρυμάτων, το εκπαιδευτικό υλικό που θα αναπτυχθεί θα πρέπει να υπόκειται σε άδειες Creative Commons (CC). Οι άδειες CC βασίζονται στο θεσμικό πλαίσιο για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και εφαρμόζονται σε όλα τα έργα τα οποία προστατεύονται από το νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας πχ βιβλία, ιστοσελίδες (sites), blogs, φωτογραφίες, κινηματογραφικά έργα, βιντεοταινίες, μουσικά έργα και πάσης φύσεως οπτικοακουστικά έργα.