6. Ποια είναι τα βασικότερα οφέλη της δράσης των ανοιχτών ακαδημαϊκών μαθημάτων;

Η συμμετοχή στις δράσεις και η επιτυχία του έργου παρέχει πολλαπλά οφέλη στα μέλη ΔΕΠ του ΑΠΘ, στους φοιτητές του ΑΠΘ, στα Τμήματα/Σχολές του Ιδρύματος και κατ' επέκταση στο κοινωνικό σύνολο.

  1. Γενικά Οφέλη για τα Μέλη ΔΕΠ
    1. χρηματοδότηση της δημιουργίας ψηφιακού υλικού (μετατροπή/συγκέντρωση σε ψηφιακή μορφή ασκήσεων, σημειώσεων, διαφανειών και λοιπού υλικού που χρησιμοποιείται σήμερα στην εκπαιδευτική διαδικασία), και της οργάνωσής του σε ολοκληρωμένο ψηφιακό μάθημα ( Επιλέξιμες Δαπάνες ),
    2. χρηματοδότηση του μηχανισμού τεχνικής υποστήριξης των Μελών ΔΕΠ
    3. αναβάθμιση της συμβατικής εκπαίδευσης με χρήση νέων τεχνολογιών, με ταυτόχρονη ένταξή τους στον μηχανισμό υποστήριξης των Ακαδημαϊκών Μαθημάτων
    4. προβολή του έργου τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
    5. σύνδεση του έργου των Μελών ΔΕΠ με την κοινωνία και γενικότερα με παραγωγικούς φορείς με τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό
    6. ενημέρωση, κατάρτιση των μελών ΔΕΠ για τις νέες τεχνολογίες και τους νέους τρόπους διάχυσης της γνώσης
    7. ενημέρωση των μελών ΔΕΠ για τα θέματα πνευματικών δικαιωμάτων
    8. συμμετοχή σε εκδηλώσεις, όπως  διαλέξεις, συνέδρια, πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν διακεκριμένοι επιστήμονες και µέλη της  Ακαδημαϊκής Κοινότητας που σχετίζονται µε το αντικείμενο των ψηφιακών μαθημάτων
    9. συμμετοχή στους Διαγωνισμούς Καλύτερων Ψηφιακών Μαθημάτων και Βέλτιστων Πρακτικών με στόχο την ενθάρρυνση της ανάπτυξης πρότυπων ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων, τη δημιουργία κοινότητας προηγμένων χρηστών και την επιβράβευση των προσπαθειών τους. Τα βραβευμένα μαθήματα θα είναι υποψήφια προς αξιολόγηση στο αντίστοιχο διαγωνισμό της οριζόντιας δράσης
       
  2. Ειδικότερα οφέλη για μέλη ΔΕΠ που κάνουν ήδη χρήση ψηφιακού υλικού και ψηφιακών μαθημάτων:
    1. χρηματοδότηση της ποιοτικής και ποσοτικής αναβάθμισης του υφιστάμενου ψηφιακού μαθήματος, ανάπτυξη νέου εκπαιδευτικού υλικού
    2. δυνατότητα εναρμόνισης με αντίστοιχες καινοτόμες δράσεις όπως το OpenCourseware του ΜΙΤ και το VideoLectures.net
    3. καλλιέργεια κουλτούρας αξιοποίησης των νέων δυνατοτήτων σε θέματα βασικής ανάπτυξης ψηφιακού υλικού, όπως ενεργοποίηση καταγραφής, ζωντανή μετάδοση των διαλέξεων, βασική επεξεργασία των καταγεγραμμένων βιντεο-διαλέξεων, καθώς και ενέργειες δημοσιοποίησής τους μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, σε θέματα αξιοποίησης των δυνατοτήτων της ασύγχρονης πλατφόρμας μέσω συγκεκριμένων σεναρίων χρήσης καθώς και σε θέματα πνευματικών δικαιωμάτων
       
  3. Οφέλη για τους φοιτητές των Τμημάτων/Σχολών του ΑΠΘ:
    1. χρηματοδότηση μεταπτυχιακών φοιτητών για τη δημιουργία ψηφιακού υλικού (Επιλέξιμες Δαπάνες )
    2. αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την παροχή άμεσης πρόσβασης στο υλικό του μαθήματος
       
  4. Οφέλη για το ΑΠΘ και τα Τμήματα/Σχολές του ΑΠΘ:
    1. αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
    2. ανάδειξη του κοινωνικό-εκπαιδευτικού ρόλου του ΑΠΘ (στο πλαίσιο των δράσεων της Δια Βίου Μάθησης)
    3. προβολή σε εθνικό και διεθνές επίπεδο του ακαδημαϊκού έργου που παράγεται
    4. χρηματοδότηση της δημιουργίας του υποστηρικτικού μηχανισμού για τη δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων (π.χ. εγκατάσταση-διαχείριση πλατφορµών, βιντεοσκοπήσεις, τεχνική υποστήριξη κλπ.) που θα επιτρέψει τη δημιουργία και την ανάρτηση του ψηφιακού υλικού στο διαδίκτυο
       
  5. Οφέλη για το κοινωνικό σύνολο
    1. Δυνατότητα πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό υψηλής ποιότητας
    2. προώθηση ίσων ευκαιριών με τη δυνατότητα μελέτης των Ψηφιακών Μαθημάτων
    3. προώθηση της ανάπτυξης, της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με τη σύνδεση των παραγωγικών φορέων με το ΑΠΘ
Κατηγορία ερώτησης: